Vår historikk

Koret ble stiftet 1. mars 1983 etter en idé fra foreldrene som ventet på barna sine i Trosvik skolekor.

De ville ikke bare lytte og vente, men også synge! Og slik ble Trosvik Blandede Kor til. Trosvik navnet er hentet fra et område utenfor Fredrikstad sentrum. Koret består av en godt blandet gjeng som er opptatt av å låte bra og ha det fint sammen.
Kor hverdagen vår består av øvelser fylt med mye latter, men også konsentrert øving. Der jobber vi sammen mot felles mål, som for eksempel en egenprodusert konsert, gjerne med fullt band og solister. Eller det kan være et sangerstevne, et korprosjekt eller andre lokale eventer. Hvert år avslutter vi med vår egen julekonsert i vakre Glemmen Kirke, en tradisjon vi setter veldig pris på, og som gleder mange av våre trofaste publikummere.
Vårt repertoar er allsidig, vi er innom det rytmiske, klassiske, viser, musikaler, gospel og ny musikk. Og det er denne blandingen av genre som gjør det så gøy å være korist i Trosvik! Hver tirsdag øver vi ved Glommas bredder i Fredrikstads Roklubb sine lokaler.

Vidar Hansen

Vidar Hansen er oppvokst i Rakkestad.

Han har kantorutdannelse fra Musikkonservatoriet i Oslo, og har hele sitt yrkesaktive liv virket som kantor. Han har bl.a. jobbet i Ål, Askim, Kråkerøy og i Eidsberg Kirke. Ved siden av kantorjobben har han vært dirigent for en rekke lokale kor, og har ved 2 anledninger vært dirigent for prosjektkor på turne i USA. Han har dirigert verker som: Visst skal våren komme, Det gode landet av Sigvald Tveit og Eivind Skeie, pluss vært dirigent på en rekke konserter med kjente solister som Erik Andre Hvidsten, Renate og Morten Gjerløw Larsen, Sanne Kvitnes. Stokstad-Jensen Trad.Band har også vært en god samarbeidspartner.

Vidar er også aktiv som komponist og arrangør. Han har skrevet en rekke større og mindre verker, og ikke minst en rekke sanger og arrangementer for kor.

STYRET

Leder: Ann Kathrin Hakkebo